Online klantgegevens veilig verwerken en beheren?

Beschikt u over een website? En vraagt u uw bezoekers dan ook naar hun gegevens, bijvoorbeeld voor het aanmelden op een nieuwsbrief of voor de online aankoop van een product? Dan is het van belang om aandacht te besteden aan de beveiliging van uw klantgegevens.

De volgende tips helpen u op weg.

Tip1

Zorg ervoor dat uw webshop voldoet aan de Wet verkoop op afstand. Dit betekent dat uw klant de koopovereenkomst binnen 7 dagen na ontvangst kan ontbinden.

Tip 2

Zorg ervoor dat de server waarop uw website ‘draait’ voorzien is van de nodige beveiliging (u kunt uw provider daarover bevragen). Let op! Want heeft u een eigen server, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de veiligheid ervan.

Tip 3

Gebruikt u specifieke software voor het afhandelen van formulieren, dan dient u zich ervan te verzekeren dat deze software voldoende veilig is.

Tip 4

Worden er online betalingen uitgevoerd? Kies dan voor veilige betaalmethoden als iDeal en PayPal.

Tip 5

Zorg ervoor dat u een veilige verbinding hebt, wanneer u uw klanten / bezoekers om persoonsgegevens vraagt.

Tip 6

Bij twijfel over de privacy veiligheid van uw website? Haal er een expert bij.

Wilt u meer weten over de privacyrichtlijnen? Neem dan contact op met één van onze experts via info@beksadvocaten.nl

Beks Advocaten